Enter Edgar Portraits
 
 
 
 
 
 

 

   
 
 
     

EDGAR JANSEN

Achtergrondinformatie:

 

In mijn spel tracht ik zowel vrij als precies
te zijn…
Alfred Brendel

Edgar Jansen is op jonge leeftijd met tekenen en schilderen begonnen. Sinds zijn opleiding aan de Rijksakademie van Beeldende Kunsten werkt Edgar als portretschilder in Amsterdam. Hij maakt portretten, o.a. kinderportretten, in opdracht. Hij vervaardigt deze in diverse technieken: pastel, aquarel, olieverf, en zwart-wit (potlood, krijt, inkt) en, gemengde technieken.

Zijn stijl kenmerkt zich door vloeiende lijnen, subtiele kleuren en een terloopse directheid. Als een ware impressionist werkt hij bij voorkeur naar de waarneming ter plaatse. Voor zijn goed gelijkende portretten maakt hij geen gebruik van fotomateriaal, maar deze zijn het resultaat van poseersessies.

Edgars werk bestaat voor een groot deel uit tekeningen van musici en dansers die hij vastlegt tijdens concerten, voorstellingen, repetities en jamsessies. Met zijn losse manier van werken weet hij de vrijheid van de beweging te suggereren en het karakter van de muziek en de dans uit te drukken. Edgar laat zich inspireren door verschillende dansstijlen: ballet, moderne dans, flamenco, tango, butoh, Afrikaanse en oriëntaalse dans, contact-improvisatie, hoela hoep, en door uiteenlopende muziekgenres: wereldmuziek, klassieke- en populaire muziek (pop, jazz). Op deze website worden tevens series van violisten en zangers getoond.

Andere thema’s in zijn werk zijn het landschap, het naaktmodel, dieren (o.a. paarden), daklozen, cafe's en interieurs. Uitgebreide reizen door India resulteerden in tal van getekende impressies. In Israël heeft hij schetsen van het chassidische leven gemaakt.

Zijn kunst wordt toegepast als illustraties voor affiches, programma’s, cd-covers en websites. Het werk van Edgar wordt regelmatig geëxposeerd. Hij geeft ook portretcursussen en workshops ‘tekenen van dans en beweging’.

Voor meer informatie over het werk van Edgar Jansen kunt u contact met hem opnemen. Ook is er een gastenboek en een weblog.

 

click to enlarge

EDGAR JANSEN

Background information:

 

In my playing I try to be free as well as
precise…
Alfred Brendel

Edgar Jansen started drawing and painting at an early age. Since his study at the State Academy of Fine Arts Edgar has lived in Amsterdam, Holland, where he works as a portrait painter. He does portraits in commission, including children's portraits. For his portraiture Edgar uses a variety of techniques: pastel, water colour, oil paint, black & white (pencil, chalk, ink), and mixed media.

Edgar’s style is characterized by flowing lines, subtle colours and a certain casual directness. As a true impressionist, Edgar likes to work by direct observation on the spot. For his portraiture no photography is used; his true-to-life portraits are the result of modelling sessions.

Much of his work is dedicated to capturing musicians and dancers during concerts, performances, rehearsals and jam sessions. By his loose way of drawing and painting, Edgar is able to suggest the freedom of movement and express the character of the music and dance. He finds his inspiration in different dance styles: ballet, modern dance, flamenco, tango, butoh, african and oriental dance, contact improvisation, hoola hoop, as well as in various music styles: world music, classical and popular music (pop, jazz). This web site also shows series of violin players and singers.

Other themes of his art include landscapes, nudes, animals (e.g. horses), homeless, cafés and interiors. Extensive touring throughout India resulted in numerous travel impressions. In Israel he sketched the Chassidic life.

Edgar’s art is being used for illustrations of cd covers, posters and web sites. His work is frequently exhibited. He also teaches portraiture and gives workshops in “drawing dance & movement”.

For more information about the work of Edgar Jansen, please contact him. You can also sign his guestbook or read his weblog.

 
click to enlarge
 
click to enlarge
 
click to enlarge
 
click to enlarge
 
Copyright ©  Edgar Jansen 2011  e-mail: Edgar    







Edgar Jansen works in Amsterdam, Holland, as a portrait painter, making portraits in commission. For his art Edgar uses a variety of techniques: pastel, water colour, oil paint, and pencil. He also likes to draw dancers and musicians during performances and concerts in a free impressionistic style.
Edgar Jansen travaille à Amsterdam, Pays-Bas. En tant que portraitiste, il fait des portraits en commande. Pour son art Edgar emploie toute une variété de techniques: pastel, aquarelle, peinture à l'huile et crayon. Il aime également dessiner dans un style impressionniste libre des danseurs et des musiciens en action.
Edgar Jansen arbeitet in den Niederlanden, in Amsterdam. Er malt und zeichnet Porträts als Auftragsarbeiten. Er verwendet verschiedene Techniken: Pastell, Aquarell, Ölfarbe und Bleistift. In seinem freien, Impressionistischen Stil zeichnet er sehr gerne Tänzer und Musiker beim Üben und während ihrer Auftritte.
Edgar Jansen lavora ad Amsterdam in Olanda, come ritrattista. Edgar fa i ritratti su commissione. Nelle sue opere egli fa uso di una varietà di tecniche: pastello, aquarello, pittura ad olio e matita. Inoltre
Edgar Jansen geeft tekencursussen “Portret in Pastel”. Deze cursus is bedoeld voor een ieder die geboeid is door gezichten en zich intensief met portretteren wil bezig houden. Tevens krijgt men zodoende de gelegenheid zich deze bijzondere techniek, die tussen tekenen en schilderen in zit, eigen te maken. Met zijn subtiele kleuren en fluwelige textuur is dit materiaal bij uitstek geschikt voor het maken van portretten.. Een cursus-avond bestaat uit een inleiding, twee portretsessies met individuele begeleiding en een gezamenlijke nabespreking van alle resultaten. In de loop van de cursus zal een gevarieerd scala aan modellen poseren. Qua niveau richt de cursus zich op mensen die al enige tekenervaring hebben. Het streven is de cursist zijn eigen persoonlijke stijl te laten ontwikkelen.Voor verdere informatie, neem contact op met Edgar.
Edgar Jansen is teaching portraiture in the technique of pastel. The intensive course is at a advanced level. It is focused on how to make a portrait and it explores the subtle technique of pastel which is particularly suitable for portraiture. Professional models are invited. The lesson consists of an introduction, two portrait sessions and a general discussion afterwards. The aim is let all the students develop their own drawing style.
For more detailed information, contact Edgar. Edgar Jansen Hollandiában, Amszterdamban él és dolgozik, mint portréfestõ. Edgar különbözõ technikákkal dolgozik mint például a pasztel, vizfesték, olajfesték, és a ceruza. Edgar gyakran szokott elõadás vagy koncert
közben táncosokat és zenészeket festeni szabad impresszionista stilusban. Edgar Jansen pracuje v Amsterdamu (Holandsko) jako malir portrétu, malování portrétu je jeho posláním. Používá ruzne techniky: pastel, vodovky,olejové barvy, tuzku. Rád kreslí nebo maluje také tanecníky a muzikanty pri svých živých predstaveních a koncertech volnym impresionistickym stylem.
Edgar Jansen works in Amsterdam, Holland, as a portrait painter. For his art Edgar uses a variety of techniques: pastel, watercolor, oil paint, and pencil. He also likes to draw dancers and musicians during dance performances and concerts in a free impressionist style.

All quotes on this page in a list; alle citaten van deze website op een rijtje; “The face is the soul of the body.” Ludwig Wittgenstein “It is the selection of details and not their number by which a portrait gets its resemblance." Alexis Carrel “Moment by moment, there is a smell, a colour, a sense which is India.” Piero Paolo Pasolini "Dans l’esquisse, les mouvements des personages sont rendus plus vivants par la seule indication de l’allure générale.” Auguste Rodin "Drawing is like making an expressive gesture with the advantage of permanence.” Henri matisse "Dancing is the power of the living to celebrate life". Frey Faust "I found I could say things with color and shapes than I couldn’t say any other way; things I had no words for” Georgia o’ Keefe. “Art is… a ballet from heart to heart” Marc Chagall “In life, as in dance, grace glides on blistering feet” Alice Abrahms “Dans l’esquisse, les mouvements des personages sont rendus plus vivants par la seule indication de l’allure generale” Auguste Rodin “Dance is music made visible.” George Balanchine “Everything in the universe has rhythm . Everything dances.” Maya Angelou “A portrait is a dialogue; two people are working on it." Paul Citroen Pastel is possibly the purest form of painting – we work with pure pigment and little else”Amanda McLean ”A portrait is never finished; it only can be abandoned.” Paul Cezanne C'est la sélection des détails et non pas leur nombre, qui donne à un portrait sa resemblance” Alexis Carrel "I prefer the draw the eyes of human beings than to draw cathedrals.” Vincent van Gogh “The eyes we use to look at people give them the faces they have.” Yiddish saying "Artists are just children who refuse to put down their crayons" Al Hirschfeld "The artist belongs to his work, not the work to the artist". Novalis “Drawing is the chamber music of fine arts”. Unknown “Music is enough for a lifetime, but a lifetime is not enough for music” Sergei Rachmaninov "Art is a lie, which learns us to see the truth” Pablo Picasso “As music is the poetry of sound, so is painting the poetry of sight...” James Whistler “To draw you must close your eyes and sing” Pablo Picasso “In the fiddler’s house everybody is a dancer”, proverb “Everything I paint is a portrait, whatever the subject.” Jamie Wyeth “Only when he no longer knows what he is doing does the painter do good things.” Edgar Degas “Without art, the crudeness of reality would make the world unbearable.” George Bernard Shaw ”Art washes from the soul the dust of everyday life”. Pablo Picasso “Man’s naked form belongs to no particular moment in history; it is eternal...” Auguste Rodin “I would wish my portraits to be of the people, not like them…." Lucian Freud "Dancers are the athletes of God." ~Albert Einstein "In life as in dance: Grace glides on blistered feet" Alice Abrams "Ah! Portraiture, portraiture with the thought, the soul of the model in it, that is what I think must come". (Vincent van Gogh) "Everything I paint is a portrait, whatever the subject." Jamie Wyeth "Dancing is the poetry of the foot." John Dryden "Pastel is possibly the purest form of painting – we work with pure pigment and little else! (Amanda McLean) "The aim of every artist is to arrest motion, which is life, by artificial means and hold it fixed so that a hundred years later, when a stranger looks at it, it moves again since it is life.William Faulkner " The highest purpose of art is to inspire" Bob Dylan "Art washes from the soul the dust of everyday life." Pablo Picasso "Only when he no longer knows what he is doing does the painter do good things. -Edgar Degas "Art is not what you see, but what you make others see.-Edgar Degas "As music is the poetry of sound, so is painting the poetry of sight and the subject-matter has nothing to do with harmony of sound or of color. James Mcneill Whistler "Art is Man's nature. Nature is God's art." James Bailey "Every creator painfully experiences the chasm between his inner vision and its ultimate expression." Isaac Bashevis Singer "Drawing is like making an expressive gesture with the advantage of permanence." Henri Matisse "The artist who aims at perfection in everything achieves it in nothing." Eugene Delacroix "I have never been aware before how many faces there are. There are quantities of human beings, but there are many more faces, for each person has several." ~Rainer Maria Rilke "It is the common wonder of all men, how among so many millions of faces, there should be none alike." ~Thomas Browne "God has given you one face, and you make yourself another." William Shakespeare "After a certain number of years, our faces become our biographies." Cynthia Ozick, “It don’t mean a thing if it ain’t got that swing.” Duke Ellington "In Riding Horses, we Are Borrowing Freedom" Unknown “Touch me with your naked hand or touch me with your glove. Dance me to the end of love.” Leonard Cohen “One must always draw, draw with the eyes, when one cannot draw with a pencil.” Balthus. “In riding horses, we are borrowing freedom.” American saying. “Art washes from the soul the dust of everyday life.” Pablo Picasso, “All journeys have secret destinations of which the traveler is unaware.” Martin Buber ”A work of art which did not begin in emotion is not art”. Paul Cezanne. “I want my portraits to be of the people not like the people…” Lucian Freud. “The artist is nothing without the gift but the gift is nothing without work”. Emil Zola. “The artist belongs to his work, not the work to the artist”. Novalis “Genius is one percent inspiration and ninety-nine percent perspiration”. Albert Einstein. “There is no must in art because art is free”. Wassily Kandinsky, “I don’t paint to live I live to paint”. Willem de Kooning, “Dancing is the power of the living to celebrate life”. Frey Faust. “The artist, his model, her image, his gaze”. Karen Kleinfelder. “My models, my human figures are never like extras in an interiors, they are the main theme of my work”. Henri Matisse. “The world is a book and those who do not travel read only a page”. St. Augustine. “Photography is an immediate reaction, drawing a meditation”. Henri Cartier-Bresson. “If I could say it in words there would be no reason to paint”. Edward Hopper. “Sometimes I think there is nothing so delightful as drawing”. Vincent van Gogh. “Ah! portraiture, portraiture with the thought, the soul of the model in it, that is what I think must come”. Vincent van Gogh. “Most of all, I do not create a women, I paint a painting”. Henri Matisse. “A work of art which did not begin in emotion is not art”. Paul Cezanne. Edgar Jansen works in Amsterdam, Holland, as a portrait painter. For his art Edgar uses a variety of techniques: pastel, watercolor, oil paint, and pencil. He also likes to draw dancers and musicians during dance performances and concerts in a free impressionist style. Edgar Jansen arbejder i Amsterdam, Holland, som portrt maler. I hans arbejde bruger Edgar mange forskellige tektikker: pastel, vand farve (akvaral), olie maling og blynter/kul. Han arbejder ogs med at male/tegne dansere og musikere mens de laver deres dans og koncerter i et frit impressionistisk stil. Edgar Jansen radi u Amsterdamu, Nizozemskoj, kao slikar portreta. Za svoju umjetnost Edgard se koristi raznim tehnikama: pastele, akvarel, ulje na platnu I olovkom. Također voli slikati plesače i muzičare u pokretu tjekom predstava I koncerata u slobodnom impresionističkom stilu.Edgar Jansen radi u Amsterdamu, Nizozemskoj, kao slikar portreta. Za svoju umjetnost Edgard se koristi raznim tehnikama: pastele, akvarel, ulje na platnu I olovkom. Također voli slikati plesače i muzičare u pokretu tjekom predstava I koncerata u slobodnom impresionističkom stilu. Potlood. Een mengsel van grafiet en klei gevat in hout, beschikbaar in verschillende hardheden. Met potlood kunnen precieze tekeningen op papier gemaakt worden in een scala van grijstonen. Edgar tekent met verschillende soorten potlood: Koh-i-noor Hardtmuth of Staedtler van hardheid hB tot 9B, dikke grafietstiften, dunne vulpotloden en wateroplosbare potloden, Cretacolor gum. In schetsboeken van Daler Rowney (160 grams cartrigde papier) van het formaat A3 en A4. Siberisch krijt. Voor zwart-wit portretten gebruikt Edgar ook Siberisch krijt (Conté à Paris) op 50x 65 cm formaat. Dit is samengeperste houtskool dat zwarter en minder vluchtig is dan houtskool. Pastel. Pastels zijn met de hand gerolde staafjes puur pigment, vermengd met pijpaarde en arabische gom. Met dit zacht soort kleurkrijt kan op een schilder-achtige wijze op papier getekend worden. Het is een dekkende techniek tussen tekenen en schilderen in. Door de subtiele tinten leent het zich goed voor portret. Het materiaal heeft een fluwelige textuur en wordt meestal op getint papier met een structuur toegepast. Edgar tekent op Hahnemuller Ingres-papier (48x63cm) of Canson mi-teintes (50x65cm, 160 gram) in verschillende tinten. Hij gebruikt een groot scala aan pastelmerken: Talens, Rowney, Unison, Toison d’Or, Jaxell, Grumbacher, Faber-Castell, Sennelier à Paris. Dit laatste merk, ontwikkeld ten tijde van het Franse impressionisme, is zijn favouriet. Aquarel. Transparante waterverf met veelal heldere kleuren. De aquarel wordt geschilderd op speciaal papier dat extra dik is en vocht absorbeert. De meeste aquarellisten gebruiken geen wit – voor wit laten zij het papier onbeschilderd. Men spreekt van een nat-in-nat techniek als de kleuren op het vochtige papier worden aangebracht en vervolgens uitvloeien. Door de transparante kleuren laag over laag heen te schilderen krijg je een mooie menging van de kleuren. Edgar aquarelleert met nylon penselen, Winsor & Newton of Schminke aquarelverf in tubes en napjes op Fabriano of Arches 300 grams aquarelpapier (100% katoen). Ook werkt hij op handgeschept papier (bamboe, moerbei, katoen) afkomstig uit Azië. Olieverf.Een verfsoort die al sinds de Middeleeuwen in de schilderkunst wordt gebruikt. De olieverf kan op een klassieke wijze in dunne, gladde soms transparente lagen (‘glacis’) worden aangebracht. Edgar gebruikt de verf met meer volume – zoals de impressionisten deden – zodat de dikke penseelstreken zichtbaar blijven. Edgar schildert met varkensharen (‘Lyonese’) penselen met verf van Talens ‘Rembrandt’, Oudt Hollandsche ’Scheveningse’ verf, en Lefranc et Bourgeois op linnen. Soms gebruikt hij het canvas van postzakken als ondergrond. Het formaat varieert van 40x50 cm tot 80x120 cm. Gemengde technieken. Voor zijn danstekeningen, en soms voor zijn portretten, gebruikt Edgar een combinatie van verschillende materialen: aquarelverf, aquarelkrijt (Neocolor Caran d’Ache) en zwarte of bister inkt met Japanse penseelpennen of calligrafeerstiften. Pencil. A mixture of graphite and clay mounted in wood, available in various degrees of hardness. On paper precise drawings can be made in a wide range of gray tones. In his drawings Edgar uses different types of pencils – Koh-i-noor Hardtmuth or Staedtler (hardness hB to 9B), thick woodless graphite shafts, thin refillable lead pencils and pencils that are water-soluble, Cretacolor gum– in Daler Rowney sketchbooks (160 grams cartridge paper) in A3 and A4 format. Siberian chalk. For black and white portraits in 50x65 cm format, Edgar also uses Siberian chalk (Conté à Paris). Siberian chalk is compressed charcoal that is blacker and less volatile than regular charcoal. Soft pastel. Pigment mixed with gum and water pressed into a dried stick form. This colored chalk can be used to draw on paper in more or less the same way as painting. It is a technique positioned between drawing and painting. The subtle shades make it particularly suitable for portraits. The material has a velvety texture and is usually applied to tinted paper of rough structure. Edgar uses Hahnemuller Ingres paper (48x63cm) and Canson mi-teintes (50x65cm, 160 gram) in various tones. He also uses a large range of branded products – Talens, Rowney, Unison, Toison d’Or, Jaxell, Grumbacher, Faber-Castell, Sennelier à Paris. This last brand, developed during the French impressionist period, is Edgar’s favorite. Watercolor. Transparent water color usually with bright tones. The water color is painted on special paper that is especially thick and absorbent. Most watercolorist don’t use white. For white, they leave the unpainted paper blank. Wet-in-wet technique is when colors are applied to moist paper and then spread out. Edgar uses nylon brushes, Winsor & Newton or Schminke watercolor paint in tubes and pans on 300 gram Fabriano or Arches paper (100% cotton). He also works on hand-made paper (bamboo, mulberry, cotton) from Asian countries. Oil paint. Has been used since the Middle Ages. Oil paint can be applied, in a classical way, in thin, smooth and sometimes transparent layers (‘glacis’). Edgar applies this paint heavily – like the impressionists did – in such a way that thick brushstrokes remain visible. Edgar uses bristle brushes and Talens Rembrandt, Old Holland, and Lefranc & Bourgeois oil paints on canvas. He sometimes uses canvas of mailbags as a painting support. Formats vary from 40x50cm to 80x120cm. Mixed techniques. For his dance drawings and sometimes for his portraits Edgar uses a combination of different materials – watercolor paint, water soluble chalk (Neocolor Caran d’Ache) and black or bistre ink with Japanese brush pencils and calligraphy pens. Edgar Jansen works in Amsterdam, Holland as a portrait painter. making portraits in commission. For his art Edgar uses a variety of techniques: pastel, watercolour, oil paint, and pencil. He also likes to draw dancers and musicians during dance performances and concerts in a free impressionistic style. Edgar Jansen travaille à Amsterdam, Hollande en tant que peintre de portrait, faisant des portraits dans la commission. Pour son art Edgar emploie une variété de techniques : pastel, aquarelle, peinture à l'huile, et crayon. Il aime également dessiner des danseurs et des musiciens pendant des exécutions et les concerts dans un modèle impressionniste libre. Jansen arbeitet in Amsterdam, Holland als Portraitmaler, der Portraits in der Kommission bildet. Für seine kunst verwendet Edgar eine Vielzahl von Techniken: Pastell, Aquarel, Ölfarbe und Bleistift. Er mag auch Tänzer und Musiker während der Leistungen und der Konzerte in einer freien impressionistic Art zeichnen. Edgar Jansen funziona a Amsterdam, Olanda come pittore del ritratto, che fa i ritratti nella commissione. Per la sua arte Edgar usa una varietà di tecniche: pastello, colore dell'acqua, pittura ad olio e matita. Inoltre gradisce disegnare i ballerini ed i musicisti durante le prestazioni ed i concerti in uno stile impressionistic libero. Edgar Jansen trabaja en Amsterdam, Holanda como pintor del retrato, que hace los retratos en la comisión. Para su arte Edgar utiliza una variedad de técnicas: pastel, color del agua, pintura de aceite, y lápiz. Él también tiene gusto de dibujar bailarines y a músicos durante funcionamientos y conciertos en un estilo impresionista libre. Edgar Jansen trabalha em Amsterdão, Holland como um pintor do retrato, fazendo retratos no commission. Para sua arte Edgar usa uma variedade das técnicas: pastel, watercolour, pintura de óleo, e lápis. Gosta também de extrair dancers e músicos durante desempenhos e concerts em um estilo impressionistic livre. Edgar Jansen arbejder i Amsterdam, Holland, som portræt maler. I hans arbejde bruger Edgar mange forskellige tektikker: pastel, vand farve (akvaral), olie maling og blynter/kul. Han arbejder også med at male/tegne dansere og musikere mens de laver deres dans og koncerter i et frit impressionistisk stil. Edgar Jansen Hollandiában, Amszterdamban él és dolgozik, mint portréfestõ. Edgar különbözõ technikákkal dolgozik mint például a pasztel, vizfesték, olajfesték, és a ceruza. Edgar gyakran szokott elõadás vagy koncert közben táncosokat és zenészeket festeni szabad impresszionista stilusban.  Edgar Jansen pracuje v Amsterdamu (Holandsko) jako malir portrétu, malování portrétu je jeho posláním. Používá ruzne techniky: pastel, vodovky,olejové barvy, tuzku. Rádh kreslí nebo maluje také tanečníky a muzikanty při svých živých představeních a koncertech volnym impresionistickym stylem. Edgar Jansen radi u Amsterdamu, Nizozemskoj, kao slikar portreta. Za svoju umjetnost Edgard se koristi raznim tehnikama: pastele, akvarel, ulje na platnu I olovkom. Također voli slikati plesače i muzičare u pokretu tjekom predstava I koncerata u slobodnom impresionističkom stilu. Эдгар Янсен работает в Амстердаме, в Голландии. Он художник â портретист и пишет портреты по заказу. В своем творчестве Эдгар использует различную технику: пастель, акварель, масло и карандаш. Также он любит изображать танцоров и музыкантов в момент выступлений и концертов в свободном импрессионистском стиле. אדגר ג'ונסון עובד באמסטרדם שבהולנד כציר פורטרטים מכין פורטרטים בתשלום .לאומנותו אדגר משתמש בטכניקות שונות : פסטל,צבעי מים, צבעי שמן ועיפרון. אדגר אוהב לציר רקדנים ואמנים בזמן הופעתם על הבמה בסגנונו החופשי エドガー ヤンセンは、オランダ、アムステルダムで肖像画家として委任を受けて働いている。エドガーは絵を描くのに、パステル、水彩絵の具、油絵の具、鉛筆を使用する。彼はまた、ダンサーやミュージシャンのパフォーマンス中の姿を自由印象主義スタイルで描くのを好む。
Portraits and drawings of dancers and musicians in an impressionist style by an artist located in Amsterdam, Holland. Provides photographs of works in process Edgar Jansen werkt als portretschilder in Amsterdam. Hij maakt portretten, o.a. kinderportretten, in opdracht en werkt in diverse technieken: Olieverf, pastel, aquarel, krijt en potlood Edgar Jansen, a portrait painter from Amsterdam, makes portraits in commission. For his portraiture Edgar uses a variety of techniques: pastel, watercolor, oilpaint, pencil. Edgarâs impressionist style is characterized by flowing lines and subtle colors. He also likes to draw dancers and musicians during performances. Furthermore, he makes drawings of horses and other animals. Website van Edgar Jansen, portretschilder in Amsterdam. Uitgebreid overzicht van zijn portretten die hij vervaardigt in diverse technieken: pastel, aquarel, olieverf, zwart-wit (potlood, krijt inkt). Edgar maakt portretten in opdracht. Ook maakt hij tekent musici en dansers tijdens optredens. Edgar werkt in een romantisch impressionische stijl. Edgar Jansen maakt tekeningen van musici en dansers die hij vastlegt tijdens concerten, voorstellingen, repetities en jamsessies. Edgar is opgeleid aan de Rijksacademie van van Beeldende Kunsten te Amsterdam. Zijn stijl kenmerkt zich door vloeiende lijnen, subtiele kleuren en een terloopse directheid. Als een ware impressionist werkt hij bij voorkeur naar de waarneming ter plaatse. Edgars werk bestaat voor een groot deel uit tekeningen van musici en dansers die hij vastlegt tijdens danslessen, repetities, voorstellingen, en jamsessies. Met zijn losse manier van werken weet hij de vrijheid van de beweging te suggereren en het karakter van de muziek en de dans uit te drukken. Edgar laat zich inspireren door verschillende dansstijlen: ballet, moderne dans, flamenco, tango, oriëntaalse dans en contact-improvisatie. Zijn kunst wordt toegepast als illustraties voor affiches, programmaâs, cd-covers en websites. Het werk van Edgar wordt regelmatig geëxposeerd. Hij geeft workshops 'tekenen van dans en bewegingâ. Edgar Jansen lives in Amsterdam and is working as a portrait painter. Music and dance also are a source of inspiration for him in his art. With his flowing lines Edgar is able to suggest movement and to show the character of the dance. The freedom of movement gives him the opportunity to draw in a loose and expressive way. As a frequent guest of dance performances and contact improvisation jams, Edgar usually makes numerous quick sketches on the spot. Particularly fascinating for him are partnering situations of the dancers. In his eyes the different bodies merge into new shapes like living sculptures that are constantly changing. His technique is an improvisation with different art materials (watercolor, ink and chalk). The drawings are like âdancing on paperâ. Edgar studierte an der Rijksacademie voor Beeldende Kunsten in Amsterdam. Er arbeitet als Portraitist underrichter Portraitmalerie. Weiters spezialiserte er sich daafafu Tanzer under Musiker zu zeicnhen. Diese Zeichnungne werden u.u. fuer Poster und Cd-cover verwendet. Edgar fuehlt sich durch verschiedene Tanzstile inspiriert: Moderner Tanz, Ballett, Flamenco, Orientalischer Tanz, Tango unde Contact Improvisation. Die Tanzzeichnungen entstehen is einer gemischten Techniek aus Wasserfarbe, Tinte und Kriede. In diese eigenen freien Stil ist Edgar Meister darin, den Moment einzufangen, die beweigung im Bilder weiterleben zu lassen un den Charakter des Tanzen auzudruecken. Edgar Jansen is a Dutch painter situated in Amsterdam, Holland. He dedicates much of his work to capturing movement and artistic nature on stage. His images of famous musicians and dancers are being acclaimed throughout Europe. Na zijn studie op de Rijksacademie in Amsterdam heeft Edgar Jansen zich voornamelijk toegelegd op het tekenen en schilderen van portretten in opdracht. (met name kinderportretten) Een andere specialiteit van hem is het tekenen van dansers en musici met pen en aquarel techniek. Zijn naakt modellen tonen de levendige en vloeiende lijnen van het menselijk lichaam. Zijn stijl is nog het best te omschrijven als dat van een modern romantisch impressionist. After his study at the Rijksacademy of Fine Arts, Edgar Jansen is working as a portrait painter in Amsterdam. Another specialization of him is drawing music and dance, thereby applying pencil and watercolor techniques. His nude modelling art shows flowing lines of the human body. His approach is one of a romantic impressionist. Edgar Jansen works as a in Amsterdam, Holland as a portrait painter (thereby using watercolor, pastel, pencil and oilpaint techniques). He also makes drawings of dancers and musicians in a free impressionist Edgar Jansen arbeitet als Portraitmaler in Amsterdam, Holland. Er hat ein freie impressionistisch Stil. Er verwendete verscheidene Mal- und Zeichnen- techniken: Pastell, Ölfarbe, Aquarell, Bleistift, Kreide Grafik Weiteres specialisierte er sich darauf Tanzer und Musiker zu zeichnen. Officiele website van kunstenaar Edgar Jansen: uitgebreid overzicht portretten en andere tekeningen (o.a. van dansers, musici) in diverse technieken. \u201cDans mon jeu, j'essaie d'tre ` la fois libre et précis\u2026\u201d Alfred Brendel Edgar Jansen a commencé ` dessiner et ` peindre ` un jeune âge. Depuis ses études au Rijksakademie van Beeldende Kunsten (Academie des Beaux Arts) Edgar vit ` Amsterdam, Pays Bas, où il travaille comme portraitiste. Ses portraits, par exemple d'enfants, sont commissionnés. Il utilise différentes techniques : pastel, aquarelle, peinture ` l'huile, et noir et blanc (crayon, craie, encre) ainsi que des techniques mixtes. Son style est caractérisé par des lignes fluides, des couleurs subtiles et une efficacité désinvolte. En véritable impressionniste, il préfère travailler par l'observation directe. Pour ses portraits très ressemblants il n'utilise pas de photos, ce sont le résultats de séances de pose. Des dessins de musiciens et de danseurs, effectués lors de concerts, représentations, répétitions et jams, constituent une grande partie du travail d'Edgar. La souplesse de son trait lui permet de suggérer la liberté du mouvement et d'exprimer le caractère de la musique et de la danse (voir la vidéo). Edgar est inspiré par différents styles de danse : classique, moderne, flamenco, tango, butoh, africaine et orientale, improvisation-contact, hoola hoop, et par des genres musicaux variés : musique du monde, classique et populaire (pop, jazz). On trouve aussi sur ce site des séries de violonistes et de chanteurs. D'autres thèmes sont le paysage, le nu, les fleurs, les animaux (par exemple les chevaux), les sans-abris, les cafés et intérieurs. Une visite extensive de l'Inde a donné un grand nombre de croquis. En Israäl, Edgar a dépeint la vie hassidique. Il a également dessiné en France, aux Etats Unis, au Canada et en Indonésie (Bali). Son art est utilisé comme illustrations d'affiches, de programmes, de couvertures de CD et de sites internet. Ces oeuvres sont régulièrement exposées. Edgar donne aussi des cours de portrait et des stages 'dessiner la danse et le mouvement'. Pour plus d'informations vous pouvez contacter Edgar Jansen ainsi que consulter son livre d'or et le weblog. These are the reactions of visitors of the web site on the art of Edgar Portraits :Drawings of Bali, Indonesia Edgar Gorgeous The colors are so rich and as an Indonesian, I would honestly say that you captured the flavors and colors so well. I can imagine myself being back home and smell the sweet scent of nature. Enny. Corri, tekeningen Bali, Hallo Edgar, Mooie tekeningen van Bali. Ik ben zelf ook bij dergelijke rituelen geweest en vind het heel herkenbaar. Ik heb in plaats van tekeningen veel foto's gemaakt. Maar ik voel ook een beetje spijt dat ik mezelf toch niet tot tekenen heb aangezet.Hoop dat je ook nog tekeningen in kleur hebt. Corri. Maggie, Holland Ik heb jouw website bekeken en ben enorm onder de indruk! Zo mooi als jij de essentie van de bewegingen, het gevoel wat hierbij ontstaat zelfs, weet vast te leggen op papier. Echt bijzonder. Heel leuk ook hoe je als website bezoeker een ontwikkeling van jouw werk mee kan maken via de video opname! Ornit, Israel Dear Edgar, I like the video clips of the 'Drawing Scenes from the Opera' very much! It is beautiful the way you succeed to preserve movement and even to give it a new and unique color, especially in the dance drawings. Good luck in the future! Neshikot, Ornit. Jessica, England, Your work is an inspiration. It is so full of life and expression. Good luck with all your future projects Heleen Netherlands Flamenco, flamenco, schitterend. Je ziet ze met passie dansen, Violen op uw site Als hobby verzamel ik afbeeldingen en artikelen over de viool in de kunst. Zo kwam ik ook uw site tegen. Uw tekeningen vind ik mooi en sprekend.Marianne, Sweden, My compliments to your art. Hi, got to your gallery by a linkLove your art, You are so talented, Your art is so special, excellent. And I can see a very creative artist.Wish you al the best Karthikeyan, India. All your drawings are superb, especially people drying the clothes and the elephant and the old man drawings are very superb. When did you come to Tamil Nadu You correctly reflect the emotion in your drawings. You are definitely get agreed from all around the world. Sabneet , I love your simple yet beautiful art I was on Google and was looking for good artists to use for an art project. I searched for famous artist paintings and your picture caught my eye. I like how your paintings can be really messy and really pretty at the same time. Most artists give a lot of details to their paintings, but you show that you don't have to have that many details to look real. Your paintings are simple and yet at the same time, really beautiful. By simple I mean that the girls aren't made up or anything, but look like real girls. Most artists make fantasy paintings of people. I like that yours look like real people. Thanks again for letting me use your picture in my art project., Julyen Hamilton, Spain, great to see your stuff reaching out and visible to others and others and others best wishes, Julyen, Cecilia, Nederland, Aan Edgar, de vriend van de musici. Soms, als ik naar portretten van jou kijk, heb ik het gevoel even een andere werkelijkheid te mogen ervaren, een werkelijkheid die voor mij heel echt is en die ik probeer uit te drukken met mijn viool. Ik geloof dat iedereen uitgerust is met een scala aan dromen, gevoelens en verlangens. Het is aan ons, kunstenaars om die (vaak tevergeefs helaas) te trachten te vangen en uit te drukken. Ik vind dit een grote verantwoordelijkhei d, want de momenten dat we deze werkelijkheid heel dicht kunnen benaderen, kunnen maken dat zielen met elkaar verbonden worden en geven het leven uiteindelijk waarde. Ik weet dat jij deze bijzondere gave hebt, want enkele van jouw tekeningen en schilderijen hebben me meegevoerd naar een andere wereld. Daarvoor wil ik je bedanken. Prachtige website ook! Angelique Nederland Gallery, Heel indrukwekkend, het werk van Edgar Jansen. Ik ga elke dag wel even op de site kijken. Ik heb het adres van een televisieprogramma waar E.J. tekende. De werken zijn dynamisch, al zijn het ook stilstaande beelden die vastgelegd worden door hem. Mooi is het kleurgebruik, het contrast tussen zwart tinten en rustige en felle kleuren. Bijzonder zijn de verschillende technieken die toegepast worden. Je wordt meegenomen naar speciale sferen. Kortom adembenemend. Tuesday Faust, U.S.A. I am so inspired by what a committed artist you are. Your website is so beautiful and shows dimensions of your work I was not aware of before. You are very versatile yet you have your own voice.I think what every dancer can't help but admire in your work is the sense of movement. I love that your drawings of dancers at first impression look a little messy because they are so alive and bursting with energy and spontanaiety. You really capture it and in that way I feel you are very clear. You are an artist who believes in what you're doing - and with such generosity and clarity! Thank you for your work! Tuesday, Kate, England The Pictures I think Edgar's pictures are what dance is really about. They capture the energy and vibrancy of a dance. These pictures have been an inspiration for me for a school project and Edgar has been a great help with my project. Thanks! Kate, Valeria, Argentina, movimiento capturado, lineas gestuales y expresivas aparecen trasformandose en movimiento , la indiferenciacion de los cuerpos hace que predomine la idea de danza,El cuepro establece relaciones con el espacio y la pintura representa su energia en su mas puro estado, saludos de Argentina felicitacion por el trabajo Kaylie, Jazz drawings.Your drawing style is honest and full of emotion and care, the same qualities that I truly admire in music. Nice I really like the jazz drawings for some reason. I think it's because you captured the energy I feel when I listen to it. kind regards, Cindy, France, Impressed Edgar, I have seen often the drawings you make in dance class and I like them a lot. But visiting your web site really amazed me. I'm totally impressed by the variety and quality of your work.The colours, the depth, the choices of subjects Wow. Inspiratie, Zoals je weet beschouw ik mijzelf als "groupie" numero uno van jou en jouw werk. Voor mij ben je mijn grote inspirator. Wat jouw portret-werk mijns inziens zo bijzonder maakt is dat na, ogenschijnlijk voor een leek, een hoop gezoek en gekriebel een portret tot stand komt dat niet zomaar een tekening is van een persoon maar waar de ziel naarvoren komt . Ik ben blij dat ik jou tot mijn vrienden mag rekenen en hoop dat we nog lang samen mogen tekenen. Jouw werk verdient het om getoond te worden. Liefs van Marion Ailed, Venezuela congratulations and thanks, Dear Edgar, your website it's a great site to visit, full of great work and nice texts where you share so much with us, visitors.I am amazed how much you have now, since i remembered when you just started with making and dealing with the creation of the site...i love the portraits called 'women three' and i was happy to see your recent work about the scenaries from Texel and also to read some of your ideas and work experiences in your weblog...as i in the beginning said; "congratulatio ns and many many thanks, love, Ailed, Louike, je site is erg mooi geworden! Ik ben zoals je weet dol op je danstekeningen, met zo weinig lijnen beweging op het papier krijgen blijft een "kunst" ! Louike, Tekenen is jouw passie en niet zo’n beetje ook. De vader van de modellen ben je, met alle respect voor hun kwaliteiten. Wij weten allebei dat het tekenen naar model een intensieve bezigheid die valt of staat met het model. Je tekent ontzettend veel, een schetsboek heb je altijd bij je op elk uur van de dag en zodra jij je kans ziet neem je hem. Binnen of buiten, of het nu regent of niet de vellen papier ondergaan jouw intense lijnen met verf gouache of aquarel. Het leven biedt zoveel voor jou waarin jij je ziel legt. Bibiane, Oostenrijk prachtige portretten, Beste Edgar, Hierbij wilde ik via het gastenboek mijn grote bewondering voor jouw werk uitspreken. Ik heb je ontmoet in een atelier waar ik model zat. Ik was meteen erg onder de indruk van wat je had getekend, alles met zoveel expressie en gevoel. Ik heb niet vaak meegemaakt dat ik ook echt geraakt werd door tekeningen, zoals dat soms bij muziek kan gebeuren. Dat was een mooie ervaring. De twee prachtige portretten van mij en mijn vriend zullen in de toekomst zeker op een belangrijke plaats naast elkaar komen te hangen. Ik hoop dat we contact blijven houden. Kim, U.S.A. Dear Edgar, Sheila forwarded me your web site information, so I stopped by to take a look. The pictures are beautiful, particularly the portraits in color. The drawings of the twins are up in their bedroom here in Montana and we enjoy looking at them every day. Sheila USA Portraits The portraits are magnificent. I love the way they catch the essence of the individual and at the same time elevate the figure to a higher level. A wonderful combination of reality and dreaminess. What a wonderful opportunity you give your models to become immortal. Stephany Turner, U.S. Dance Drawings, Edgar,I just finished looking through your website and I am very impressed.I am a ballet dancer from New York City and I particularly like your dance drawings. They are wonderful: full of motion, feeling, and form. Wishing you good luck with your art. Berry, cursist, Als een van je cursisten wil ik ook iets toevoegen aan je gastenboek hoewel we elkaar natuurlijk regelmatig zien en mailen. Ik ben nog steeds blij je 2 jaar geleden op mijn speurtocht naar een leuke tekencursus ontdekt te hebben. Het zijn geweldige en ontspannende wekelijkse uurtjes voor mij Het komt vooral door de wijze waarop je de cursus geeft. Ik heb al veel van je geleerd en ook van kijken naar het werk van de andere cursisten, inmiddels meer dan medecursisten, het is een leuke saamhorige ploeg aan het eind van de les en je vriendelijke commentaar op ons werk. Je maakt ons attent op de fouten, maar op een prettige manier en geeft tips deze te verbeteren. Heel fijn vooral dat je iedereen in z'n waarde laat en zijn eigen stijl laat vinden. Ik ben ook weg van jouw stijl van portretschilderen, er zijn een aantal olieverfportretten waar ik heel lang naar kan kijken, echt geweldig vind. mee willen nemen. Hoe krijg je het voor elkaar en zou ik dat ooit enigszins kunnen evenaren in mijn stijltje natuurlijk oefening baart kunst en ik geef de hoop dus niet op. Berry. Ties, Venezuela Hoi Edgar, Kom je weer eens een concert van me tekenen? De resultaten zijn altijd prachtig! Katinka, Belgium, portrait art, Browsing through internet looking for a course where I could learn the art of portrait painting I came across Edgar Jansen. I was immediately taken by his directness, the vibrating colors and the lively brush strokes.This is exactly what I want to learn. Please keep me posted on your activities, for I am a fan! I wish you success in all your endeavours. Lior, Israel It is a pleasure to work with Edgar. He is a wonderful man, a great artist and good friend.I admire him for his dedication to his art and for being such a sweet helpful human being. His drawings capture the magic of movement; even when he draws something still one can feel the dance of the particles Gavriel Germany Israel Angels One rarely meets artists who are humble, modest and at the same time are very brave, honest and exposed in their art. I admire Edgar since my first encounter with him in the Concertgebouw years ago. Nobody I have known has his ability to capture a musical gesture or the "music" behind a movement. I can almost learn about my own playing from his paintings quite extraordinary! My deep respect and admiration. Anna Lissa United States Very creative! I enjoy visiting this site very much. Información biográfica. Edgar Jansen empezó a dibujar y pintar a temprana edad. Desde el comienzo de sus estudios en la academia de arte Rijksakademie van Beeldende Kunsten Edgar vive y trabaja como retratista en Amsterdam - Holanda, realizando retratos a comisión, incluyendo retratos a niños. En sus retratos Edgar utilisa diversas tècnicas como lo son: pastel, acuarela, carboncillo y óleo, asi como la combinación de èstas. El estilo de Edgar se caracteriza por lineas fluidas, colores sutiles y un estilo casual directo. Como claro impresionista, Edgar prefiere trabajar mediante directa observación del momento. En la realización de retratos, Edgar no hace uso de fotografías, sus retratos de igual parecido son el resultado de sesiones de modelaje.Gran número de sus obras es fruto de su dedicación y fascinación en dibujar músicos y bailarines en vivo durante sus actuaciones en conciertos, espectáculos, ensayos y sesiones de improvisación. Gracias a su suelta manera de dibujar y pintar, Edgar expresa facilmente la libertad del movimiento y el carácter de la música y la danza (Ver video). Edgar encuentra inspiración en diferentes estilos de danza como lo son: el ballet, la danza moderna, el flamenco, el tango, el butoh, la danza africana, la danza oriental asi como en la improvisación de contacto y el hoola hoop. De igual manera la encuentra en diferentes estilos de música, entre ellos: música del mundo, música clasica y música moderna pop, jazz. En esta página web se encuentran entre otros, una serie de obras sobre violinistas y otra sobre cantantes. Otros temas en las obras de Edgar incluyen desnudos, paisajes, flores, animales caballos entre otros, personas sin hogar, cafeterías y espacios interiores. Tras un extenso viaje a la India Edgar realizó numerosas obras, resultado de muchas de las impresiones del viaje. Tambièn, en su viaje y estadia en Israel, realizó bocetos de la vida Chassidic. Otros dibujos incluyen viajes a Francia, los Estados Unidos, Canada e Indonesia Bali. El trabajo de Edgar ha sido adaptado para ilustraciones de discos compactos, afiches, revistas y paginas web. Su obra es constantemente expuesta. Edgar además da clases de retrato y dicta cursos sobre como ‘Dibujar danza y movimiento’. Para mayor información acerca de Edgar Jansen, por favor contactarlo aqui. Tambièn puede visitar el libro de visitas y el diario weblog. Uno debe siempre dibujar, dibujar con los ojos cuando no se pueda dibujar con el lápiz" Balthus Al list of all quotes of artists, writers used for the pages of the website Edgar Portraits : In nakedness there is an affirmation of humanity. Anonymous.The artist is nothing without gift, but gift is nothing without work. Emil Zola. Old friends, old friends sat on their park bench like bookends. Paul Simon.Je n’invente rien, je redecouvre. Auguste Rodin Art takes nature as its model. Aristotle. Draughtsmen may be made, but colorists are born. Eugene Delacroix. The artist is nothing without gift, but gift is nothing without work. Emil Zola. Old friends, old friends sat on their park bench like bookends. Paul Simon. Je n’invente rien, je redecouvre. Auguste Rodin. Art takes nature as its model. Aristotle. Dancing is praying with the legs; marching is cursing with the feet. Wim Kan. I look at a nude. There are myriads of tiny tints. I must find the ones that will make the flesh on my canvas live and quiver. Pierre-Auguste Renoir. The artist must say it without saying it. Duke Ellington. Flesh was the reason oil paint was invented. Willem de Kooning, There is always a delightful sense of movement, vibration and life..Theodore Robinson on Monet. A curved line is the loveliest distance between two points. Anonymous. A sketch has charm because of its truth not because it is unfinished. Charles Hawthorne. Because watercolor actually moves on the paper, it is the most active of all mediums, almost a performance art. Nita Engle. Drawing is the artist's most direct and spontaneous expression, a species of writing it reveals, better than does painting, his true personality. Edgar Degas. It is not bright colors but good drawing that makes figures beautiful. Titian. Pastel is possibly the purest form of painting we work with pure pigment and little else. Amanda McLean. One doesn't need to know the artist's private intentions. The work tells all. Susan Sontag. Art is an action against death. It is a denial of death. Jacques Lipchitz. A competent portraitist knows how to imply the profile in the full face. Aldous Huxley. Art is not a pastime but a priesthood. Jean Cocteau. Art is the flower of life and, as seed, it gives back life. Remy de Gourmont. I would believe only in a God that knows how to dance. Friedrich Nietzsche. Dance is the only art of which we ourselves are the stuff of which it is made. Ted Shawn. To watch us dance is to hear our hearts speak. Hopi Indian Saying Man plans and God laughs. Yiddish proverb. The true work of art is but a shadow of the divine perfection." Michelangelo. Have no fear of perfection you'll never reach it. Salvador Dalí. The most beautiful thing we can experience is the mysterious. It is the source of all art and science. Albert Einstein. The dignity of the artist lies in his duty of keeping awake the sense of wonder in the world. Marc Chagall. I try to apply colors like words that shape poems, like notes that shape music. Joan Miro. We only see is what we look at. To look at is an act of choice. John Berger. Drawing brings us into a different, a deeper and more fully experienced relation to the object. Robert Hughes. Creativity is allowing yourself to make mistakes. Art is knowing which ones to keep. Scott Adams. The real voyage of discovery consists not in seeking new landscapes but in having new eyes. Marcel Proust. What we play is life Louis Armstrong. All that you have is your soul Tracy Chapman. How does it feel to be on your own, like a complete unknown, with no direction home, like a rolling stone? Bob Dylan. Drawing is the honesty of the art. There is no possibility of cheating. It is either good or bad. Salvador Dali. I dream my painting, and then I paint my dream. Vincent van Gogh. The object of art is to make eternal the desperately fleeting moment. Tennessee Williams. Inspiration exists, but it has to find you working. Pablo Picasso. Impressionism is the newspaper of the soul. Henri Matisse. Musicians are the architects of heaven. Bobby Mc Ferrin. This profession is fatal when one sinks in the morass of self satisfaction. it kills creativity and inventiness Hennie Jurriens. A line is a dot that goes for a walk. Paul Klee. Every child is an artist. The problem is how to remain an artist once he grows up. Pablo Picasso. My colors are not clashing, they are blending, my lines are not dividing, they are uniting, Arie Smith. Whatever the artist makes is always some kind of self portrait. Marisol. Music is only love looking for words. Lawrence Durrell. Music expresses that which cannot be said and on which it is impossible to be silent. Victor Hugo. Beginning with audacity is a very great part of the art of painting. Sir Winston Churchill. Art cannot be modern, art is timeless. Egon Schiele A picture is a poem without words. Confusius. First I saw the mountains in the painting, then I saw the painting in the mountains. Chinese proverb. Beauty is in the eye of the beholder. Saying based on Plato. I shut my eyes in order to see. Paul Gaugain. Dance is the hidden language of the soul. Martha Graham. See dance as the communication between body and soul, to express what is too deep to express to find words for. Ruth St. Denis. Sadde up the Palomina, the sun is going down. Neil Young. Up to some paradise, where the trout streams flow and the air is nice. Bob Dylan. , Art is Long Life lasts short. HippocratesAl list of all quotes of artists, writers used for the pages of the website Edgar Portraits : In nakedness there is an affirmation of humanity. Anonymous.The artist is nothing without gift, but gift is nothing without work. Emil Zola. Old friends, old friends sat on their park bench like bookends. Paul Simon.Je n’invente rien, je redecouvre. Auguste Rodin Art takes nature as its model. Aristotle. Draughtsmen may be made, but colorists are born. Eugene Delacroix. The artist is nothing without gift, but gift is nothing without work. Emil Zola. Old friends, old friends sat on their park bench like bookends. Paul Simon. Je n’invente rien, je redecouvre. Auguste Rodin. Art takes nature as its model. Aristotle. Dancing is praying with the legs; marching is cursing with the feet. Wim Kan. I look at a nude. There are myriads of tiny tints. I must find the ones that will make the flesh on my canvas live and quiver. Pierre-Auguste Renoir. The artist must say it without saying it. Duke Ellington. Flesh was the reason oil paint was invented. Willem de Kooning, There is always a delightful sense of movement, vibration and life..Theodore Robinson on Monet. A curved line is the loveliest distance between two points. Anonymous. A sketch has charm because of its truth not because it is unfinished. Charles Hawthorne. Because watercolor actually moves on the paper, it is the most active of all mediums, almost a performance art. Nita Engle. Drawing is the artist's most direct and spontaneous expression, a species of writing it reveals, better than does painting, his true personality. Edgar Degas. It is not bright colors but good drawing that makes figures beautiful. Titian. Pastel is possibly the purest form of painting we work with pure pigment and little else. Amanda McLean. One doesn't need to know the artist's private intentions. The work tells all. Susan Sontag. Art is an action against death. It is a denial of death. Jacques Lipchitz. A competent portraitist knows how to imply the profile in the full face. Aldous Huxley. Art is not a pastime but a priesthood. Jean Cocteau. Art is the flower of life and, as seed, it gives back life. Remy de Gourmont. I would believe only in a God that knows how to dance. Friedrich Nietzsche. Dance is the only art of which we ourselves are the stuff of which it is made. Ted Shawn. To watch us dance is to hear our hearts speak. Hopi Indian Saying Man plans and God laughs. Yiddish proverb. The true work of art is but a shadow of the divine perfection." Michelangelo. Have no fear of perfection you'll never reach it. Salvador Dalí. The most beautiful thing we can experience is the mysterious. It is the source of all art and science. Albert Einstein. The dignity of the artist lies in his duty of keeping awake the sense of wonder in the world. Marc Chagall. I try to apply colors like words that shape poems, like notes that shape music. Joan Miro. We only see is what we look at. To look at is an act of choice. John Berger. Drawing brings us into a different, a deeper and more fully experienced relation to the object. Robert Hughes. Creativity is allowing yourself to make mistakes. Art is knowing which ones to keep. Scott Adams. The real voyage of discovery consists not in seeking new landscapes but in having new eyes. Marcel Proust. What we play is life Louis Armstrong. All that you have is your soul Tracy Chapman. How does it feel to be on your own, like a complete unknown, with no direction home, like a rolling stone? Bob Dylan. Drawing is the honesty of the art. There is no possibility of cheating. It is either good or bad. Salvador Dali. I dream my painting, and then I paint my dream. Vincent van Gogh. The object of art is to make eternal the desperately fleeting moment. Tennessee Williams. Inspiration exists, but it has to find you working. Pablo Picasso. Impressionism is the newspaper of the soul. Henri Matisse. Musicians are the architects of heaven. Bobby Mc Ferrin. This profession is fatal when one sinks in the morass of self satisfaction. it kills creativity and inventiness Hennie Jurriens. A line is a dot that goes for a walk. Paul Klee. Every child is an artist. The problem is how to remain an artist once he grows up. Pablo Picasso. My colors are not clashing, they are blending, my lines are not dividing, they are uniting, Arie Smith. Whatever the artist makes is always some kind of self portrait. Marisol. Music is only love looking for words. Lawrence Durrell. Music expresses that which cannot be said and on which it is impossible to be silent. Victor Hugo. Beginning with audacity is a very great part of the art of painting. Sir Winston Churchill. Art cannot be modern, art is timeless. Egon Schiele A picture is a poem without words. Confusius. First I saw the mountains in the painting, then I saw the painting in the mountains. Chinese proverb. Beauty is in the eye of the beholder. Saying based on Plato. I shut my eyes in order to see. Paul Gaugain. Dance is the hidden language of the soul. Martha Graham. See dance as the communication between body and soul, to express what is too deep to express to find words for. Ruth St. Denis. Sadde up the Palomina, the sun is going down. Neil Young. Up to some paradise, where the trout streams flow and the air is nice. Bob Dylan. , Art is Long Life lasts short. Hippocrates
Edgar Jansen er portrettmaler fra Amsterdam og har student ved Rijksakademie van beeldende Kunsten der. Hans arbeidet er vist over hele verden. Mye av hans kunst er viet til skildringer av musiker of dansere under konserter og forestillinger. Ved sin lose mate å tegne of male på er han i stand til å etterlikene bevegelsens frihet of uttrykker musikken of dansens karaketer, I sitt arbeid bruker han en blandingsteknikk av kritt, blekk og vannfarger. for mer informasjon www.edgarportraits.com Edgar Jansen arbetar i Amsterdam, Holland, som porträttmålare. För sina porträtt använder Edgar sig av olika tekniker: pastell, akvarell, olja och blyerts. Han tycker också om att avteckna dansare och musiker under uppträdanden och koncerter i fri impressionistisk stil. Hintergrundinformation: Ich versuche in meinem Spiel frei und genau zu sein... Alfred Brendel Edgar Jansen widmete sich bereits in sehr jungen Jahren intensiv dem Zeichnen und Malen. Seit Abschluss seines Studiums an der Reichs Akademie für Bildende Künste arbeitet er in Amsterdam als Portrait maler. Er führt Auftragsarbeiten aus, unter anderem macht er Kinderportraits. In seiner Portraitarbeit wendet er eine große Bandbreite an Techniken an: Er arbeitet unter anderem mit Pastellkreiden, Aquarell- und Ölfarben, aber auch in Schwarz-Weiss (Graphit, Kreide, Tusche) und mit Mischtechniken. Edgars Stil zeichnet sich durch fließende Linien, subtile Farbgebung und eine gewisse Unmittelbarkeit und Direktheit aus. Als echter Impressionist arbeitet er vor allem mittels direkter Wahrnehmung. Er verwendet generell keine Photovorlagen. Seine realistischen Portraits enstehen in Modellsitzungen. Ein Großteil von Edgars Arbeiten entspringt aus seiner Faszination für die Darstellung von Musikern und Tänzern bei Konzerten, Performances, Proben und Jam Sessions. Durch seinen gekonnt leichthändigen Zeichen- und Malstil suggeriert er die Freiheit der Bewegung und bringt den Charakter der Musik und des Tanzes zum Ausdruck. (siehe Video). Er lässt sich von unterschiedlichen Tanzstilen inspirieren. Ballett, Moderner Tanz, Flamenco, Tango, Butoh, Afrikanischer Tanz, Orientalischer Tanz, Kontaktimprovisation, Hoola Hoop. Gleichermaßen findet er Inspiration in unterschiedlichen Musikrichtungen, wie in der World Music und in der klassischen Musik ebenso wie in Pop und Jazz. Auf dieser Website sind unter anderem Serien über Violinisten und Sänger zu finden. Andere Motive in Edgar Jansens Arbeit sind Landschaften, Aktmodelle, Blumen, Tiere (z.B. Pferde), Obdachlose, Cafés und Interieurs. Auf seinen ausgedehnten Indienreisen sammelte er zahlreiche Reiseimpressionen. In Israel fertigte er Zeichnungen über das Leben der Chassiden an. Weiters unternahm er Reisen nach Frankreich, in die USA, nach Kanada und nach Indonesien (Bali). Edgar's Arbeiten werden häufig als Illustrationen für CD-Covers, Plakate, Programmfolder, Poster und Websites adaptiert. Sein Werk wird regelmässig auf Ausstellungen präsentiert. Er unterrichtet Portraitzeichnen und gibt Workshops im "Zeichnen von Tanz und Bewegung". Für weitere Informationen über die Arbeit von Edgar Jansen können Sie sich persönlich mit ihm in Kontakt setzen, einen Eintrag in sein Gästebuch machen, oder sich in seinen Weblog einlinken. Biografia e opere:   “Quando suono cerco di essere libero cosi' come preciso. " Alfred Brendel Edgar Jansen inizia molto giovane a disegnare e dipingere. Inizia gli studi all'Accademia Nazionale di Belle Arti (Rijksacademie) ad Amsterdam dove vive e lavora come ritrattista. Esegue ritratti su commissione, tra cui ritratti di bambini. In essi Edgar fa uso di diverse tecniche: pastello, acquarello, pittura ad olio, bianco e nero (matita, gesso, inchiostro) e tecniche miste. Lo stile di Edgar e caratterizzato da linee fluide, delicatezza nelluso del colore, spontaneita ed immediatezza. Da vero impressionista, Edgar ritrae il soggetto al momento. Per i ritratti non fa uso di fotografie: essi sono il risultato di sessioni nelle quali il soggetto posa. Parte del suo lavoro e dedicata alla rappresentazione dal vivo di musicisti e danzatori durante concerti, spettacoli, prove e sessioni di improvvisazione. Attraverso il suo stile pittorico fluido , Edgar riesce a trasmettere la liberta del movimento e ad esprimere il carattere della musica e della danza che ritrae (vedi video). Trova ispirazione in diversi stili di danza: balletto classico, danza contemporanea, flamenco, tango, butoh, danze orientali ed africane, contact improvisation, hoola hoop, cosi come in diversi generi musicali: world music, musica classica e popolare (pop, jazz). Questo sito web contiene anche una serie di ritratti di violinisti e cantanti. Altri temi del suo lavoro rappresentano paesaggi, nudi, fiori, animali (es. cavalli), senzatetto, interni di case e bar. Numerose impressioni di viaggio sono il risultato dei suoi viaggi prolungati in India. In Israele ha creato schizzi sulla vita Cassidica. Altri lavori sono il frutto di viaggi in Francia, Stati Uniti, Canada e Indonesia (Bali). I lavori di Edgar sono spesso utilizzati per illustrazioni di copertine di cd, poster e siti web. Edgar espone regolarmente le sue opere. Insegna inoltre ritratto e tiene seminari con tema "dipingere danza e movimento". Per ulteriori informazioni sul lavoro di Edgar Jansen si prega di contattarlo. Ci si puo inoltre registrare nel suo guestbook o leggere il suo weblog.

"כשאני מנגן, אני מנסה להיות חופשי כמו מדויק" (אלפרד ברנדל) אדגר ג'אנסן התחיל לרשום ולצייר בגיל צעיר. הוא גר באמסטרדם, הולנד מאז שהחל ללמוד באקדמיה הממלכתית לאמנות. כיום הוא עובד באמסטרדם כצייר פורטרטים. הוא מצייר פורטרטים בהזמנה, הכוללים פורטרטים של ילדים. בפורטרטים שלו, משתמש אדגר במגוון טכניקות: פסטל, צבעי מים, צבעי שמן, שחור ולבן (עיפרון, גיר, דיו) ומדיה רב תחומית הסגנון של אדגר מאופיין בקווים זורמים, צבעים עדינים, ואיזושהי מקריות מכוונת. כאימפרסיוניסט אמיתי, אדגר אוהב לעבוד דרך התבוננות ישירה. בציורי הפורטרטים שלו, הוא כלל לא משתמש בתמונות: הפורטרטים נאמנים למציאות כתוצאה מסשנים של ישיבה מול מודלים. הרבה מעבודתו מוקדשת לתפיסת מוסיקאים ורקדנים בשעת קונצרטים, הופעות, חזרות, וג'אם סשנים. על ידי דרכו המשוחררת והזורמת של ציור ורישום, מסוגל אדגר להציע את חופש התנועה ולבטא את הדמות של המוסיקה ושל הריקוד (ראה וידאו). הוא מוצא השראה בסוגי ריקוד שונים: בלט, ריקוד מודרני, פלמנקו, טנגו, ריקוד בוטו, ריקודים אפריקאים ואוריינטלים, ריקוד קונטקט אימפרוביזציה, ריקוד הולה-הופ, וגם במגוון של סגנונות מוסיקה: מוסיקה עולמית, מוסיקה קלאסית, מוסיקה פופולרית (ג'אז, פופ). באתר זה ניתן לצפות גם בסדרת ציורי נגני כינורוזמרים. נושאים אחרים באמנות של אדגר כוללים ציורי נוף, עירום, פרחים, חיות (למשל סוסים), הומלסים, בתי קפה, מרחבים פנימיים. טיול נרחב בהודו הוביל למספר ציורים בהשפעת הטיולים. בישראל הוא צייר חיי חסידים. טיולים נוספים שלו כללו את צרפת, ארה"ב, קנדה ואינדונזיה (באלי). אמנותו של אדגר טובה לשימוש כאילוסטרציה לעטיפות CD, פוסטרים ואתרי אינטרנט. עבודתו לרוב מוצגת בתערוכה. הוא גם מלמד ציור פורטרטים ונותן סדנאות ב"ציור ריקוד ותנועה". עבור עוד מידע על עבודתו של אדגר ג'אנסן, ניתן ליצור איתו קשר דרך האתר. ניתן גם לחתום בספר האורחים שלו, או לקרוא את הבלוג שלו. Edgar Jansen pracuje w Amsterdamie jako malarz portretowy, tworzy portrety na zamowienia. W swojej tworczosci Edgar uzywa roznych technik: pastel, farby wodne i olejne, olowek. Lubi rowniez szkicowac tancerzy i muzykow podczas ich wystepow oraz koncertow uzywajac wolnego impresjonistycznego stylu.

This website has the following links to other websites. Favourite artists links, Rembrandt van Rijn, Johannes Vermeer,Jean-Etienne Liotard,William Turner,Eugene Boudin, Claude Monet,Auguste Renoir, Edgar Degas, Berthe Morisot, Henri Toulouse Lautrec, Auguste Rodin, Aristide Maillol, Eduoard Vuillard,Pierre Bonnard,Abert Marquet,Egon Schiele ,Edvard Munch, Marc Chagall, Pablo Picasso, Isaac Israels, Rik Wouters, Jan Mankes, Marius Bauer,Charlotte Salomon, Henri Cartier Bresson, Erik Andriesse, Avigdor Arikha, Dance and Music Links, Dance in Holland, Contact Improvisation, Contact Improvisation Israel, Ensemble Novalis,Art Links, Art Daily, Art Lexicon, J. Paul Getty Museum,All music, Art Quotes, Agora Gallery, Art Mine, Art Techniques,Saatchi Gallery,Portraiture links, How to paint a portrait, How to paint, Portrait courses, Anatomy of the Face, Portraits of women,Inside the Studio, Art Directories, Find art, Art Links,India,Start Art,Regional Art, Paintings-Directories, Choice Gallery, Art on Canvas, Art Gallery Worldwide, Absolute Facts, Portrait of the Week, Cool sites, Pastel, Dance links, Hennie Jurriens Stichting,Frey Faust, Julyen Hamilton, Lily Kiara, Nita Little, Gabriela Zuarez, Valeria Primost, Kyungsun Baek, Music Links, Darius Ensemble, Romano Goumare,Ties Mellema, Hieke Meppelink, Birthe Blom, Frederieke Saeijs, Martin Tchiba,Thomas Andersen, Gavriel Lipkind,Yehudit Mizrahi